Prvé svetové virtuálne turné – Suicide Silence, Boston (#338)

Pár virtuálnych koncertov už sme videli, ale spraviť celé turné? Na to našli odvahu až Suicide Silence (USA). V noci som bol na ich koncerte v Bostone. 🙂

Nie som najväčším fanúšikom deathcoru na svete a od Suicide Silence mám najradšej ich experimentálny album z r. 2017, ktorý skôr siaha do nu-metalových vôd, ale takúto atrakciu som si nechcel nechať ujsť. Zdá sa, že “virtuálne turné” bude v nadchádzajúcom období jeden z formátov, ako udržať kapely pri živote.

Skúsim vám celú moju skúsenosť priblížiť pekne po poriadku. Približne hodinu pred koncertom vždy skupina začína stream na FB, aby navnadila fanúšikov a pripomenula im, že majú ešte niekoľko minút na zakúpenie lístkov. Ja osobne som sa plánoval pripojiť až na niektorý “európsky koncert”, ale keď už som bol včera v noci hore, nakoniec som zvolil Boston. V konečnom dôsledku je jedno, na ktorú show sa zaregistrujete – ide iba o to, aby vám vyhovoval čas konania. Na stránke https://ssvirtualtour.com/ si teda zvolíte koncert a zakúpite virtuálny lístok. Všetko išlo bez problémov a následne mi došiel email s linkom a heslom na pripojenie. Pripojiť sa však treba až tesne pred prenosom, skôr vás to tam nepustí.

 

ss_1

Chris Garza a jeho 7-strunový Fender Stratocaster

 

3. júla 2020 o 7 PM, resp. 4. júla o 1:00 hod. nášho času som sa úspešne pripojil. Obrazovka sa rozdelila na dve časti – v ľavom okne bežal prenos a pravé bolo chatovacie. Prihlásil som sa do chatu cez FB, aby som sa mohol chlapcov aj niečo spýtať a začal som sledovať. Úvodné minúty patrili zostrihu z histórie skupiny, nechýbala spomienka na bývalého speváka Mitcha Luckera, ktorý tragicky zahynul v r. 2012. Nasledovala krátka pozvánka na koncert a potom už hlavný online stream. Ten frčal bez výpadkov, možno 2-3 krát na chvíľu zamrzol, ale inak naozaj kvalita. Zvuk bol tiež výborný – kiežby takto znelo každé jedno vystúpenie každej známej kapely. 🙂

Štruktúra setu bola nasledovná – chlapci vždy odohrali dve piesne a pustili humorné scénky. Jednou z nich bolo “kuchárske okienko” s Chrisom Garzom, ale ostatné nechcem prezrádzať. 🙂 Takto v podstate prebehol celý koncert (cca 45 minút). O jednej skladbe sme dokonca mohli hlasovať – na výber sme dostali Love Me to Death (z novinky) a Destruction of a Statue (z Mitchovho obdobia). Vyhrala druhá spomínaná. Na záver ešte zaznela No Pity for a Coward z debutu a kapelu znovu vystriedali dokrútky. Približne o 2:00 hod. celá zostava zasadla na gauč, aby zodpovedala otázky fanúšikov. 🙂 Zapojil som sa aj ja – zaujímalo ma, keďže hrám na “extended range guitars”, či chlapci chystajú i viac strún ako sedem. Požartovali, že hrajú na 19 (7+7+5), no Chris nakoniec prezradil, že nechce hrať na osmičke. O 2:28 stream skončil.

Za 11,50 USD (10 vstupenka + 1,50 manipulačný poplatok) celkom “veľa muziky”. Navyše, chlapci sľubujú vždy iný setlist, takže vlastne môžete ísť smelo na každú zastávku tohto turné. 🙂 Bonusom je 15% zľava na merch skupiny. Suma sumárum, ako náhrada za klasické koncerty v týchto temných časoch zatiaľ slušné riešenie.

 

sui_sil_poetry_2

 

P. S. Suicide Silence zaradili môj shot z koncertu aj do svojich “storiek” na Instagrame. Thanks, guys! 😉

Toto nebol jediný článok o Suicide Silence, ten minulý si môžete pozrieť TU. 🙂

 

…………………………………………………………………………………………………………………..

 

FB stránka Poetry In Telegrams – our Facebook

YouTube-kanál Poetry In Telegrams – our videos

Bandcamp Poetry In Telegrams – our Bandcamp, MP3, CDs

Twitter Poetry In Telegrams  – our Twitter

Blog Poetry In Telegrams – our blog

Instagram Poetry In Telegrams – our Instagram

Bandzone Poetry In Telegrams – our Bandzone

Oficiálna webová stránka Poetry In Telegrams – our official website

 

Komentáre sú uzavreté.