Koncertná udalosť r. 2015

Je tu záver roka a čas zrekapitulovať si podstatné momenty. 🙂 Pár článkov teda venujem práve tejto téme. Dnes sa zamyslím nad najlepšou koncertnou udalosťou r. 2015. Samozrejme, subjektívne. 🙂

Každý rok sa snažím ísť na maximálny počet koncertov, čo za to stoja. Ako inak, niekedy sa postavia do cesty rôzne prekážky a akcie sa jednoducho nedajú absolvovať, preto dnes vyberám iba z tých, ktoré som stihol a ktoré naozaj vyčnievali.

V marci sa mi podarilo vidieť výborné turné trochu nesúrodej trojice – do Bratislavy dorazili Shining, Periphery a Devin Townsend Project. V júni som si nenechal ujsť dve veľké mená – Hellyeah s dvomi legendami (Chad Gray z Mudvayne a bubeník Vinnie Paul z Pantery) a Faith No More, ktorým sa podaril slušný comeback. Žiaľ, ani jeden z koncertov ma výraznejšie nezasiahol. Júl bol u mňa v znamení klubového vystúpenia Fear Factory. Na veľkom pódiu pred rokmi to bolo sklamanie, ale tento raz to chlapcom okolo Dina vyšlo. Veľkým plusom bolo aj ústretové správanie kapely k fanúšikom.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dino (Fear Factory) – stretnutie pred koncertom v Bratislave (Foto: Johny)

Z festivalov som si tento rok zobral na mušku Colours of Ostrava a urobil som dobre. Veľmi slušne zorganizovaná akcia a výborný line up. Behom dvoch večerov vidieť z prvého radu dve umelkyne, ktoré vládnu svetu, nie je na zahodenie. 🙂 Hovorím o nezaraditeľnej Björk, ktorá ma však svojím vystúpením (najmä v druhej polovici) trošku nudila a o skvelej Anne Clark aka St. Vincent. Táto mladá dáma dala jasnú odpoveď na to, kto je headlinerom celého festu. Show vymyslená do posledného detailu a Annie pritom vôbec nepôsobila strojene. Je skutočným úkazom na alternatívnej scéne.

Za zmienku stojí určite i stretnutie s chlapcami z kapely Philm (Dave Lombardo a spol.) a Machine Head (Phil Demmel), no predovšetkým záverečná časť roka priniesla ďalšie zaujímavé mená. Nórskej skupine Leprous sa podaril veľmi silný album a v Bratislave dokázali, že sú rovnako presvedčiví i na pódiu. Naozaj úžasný výkon. V novembri sa v Brne opäť ukázal legendárny Anthrax. Kvintetu som dal ešte jednu šancu na reparát, keďže v Prahe na The Big Four ma vôbec nepresvedčili. Ich klubový koncert bol však energický a pravačka Scotta Iana legendárna! 🙂 Posledná veľká tohtoročná akcia – show The Aristocrats s Guthriem Govanom na čele – na mňa čakala v klube Blue Note v Novom Meste nad Váhom. Čo sa týka inštrumentálnej zručnosti, asi najsilnejšie momenty tohto roka, ale moje srdce tlčie predsa len na iných žánrových frekvenciách.

Summa summarum, koncertnou udalosťou roka sa pre mňa stáva koncert St. Vincent na festivale Colours of Ostrava. Nežeriem jej úplne všetko, čo robí a nový album St. Vincent sa mi páči menej ako predošlý, ale tento rok je pre mňa jednoznačne koncertnou kráľovnou. Výborný spev, osobitá gitara, vkusná tanečná choreografia, úžasná charizma, psycho kapela a silné songy. 🙂

 

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Sledujte naše stránky / Follow us:

Oficiálna webová stránka Poetry In Telegrams – our official website

FB stránka Poetry In Telegrams – our Facebook

Bandcamp Poetry In Telegrams – our Bandcamp

Twitter Poetry In Telegrams  – our Twitter

YouTube-kanál Poetry In Telegrams – our videos

Merchandise Poetry In Telegrams  – our merch

 

Komentáre sú uzavreté.