5 OTÁZOK pre Gregora Hološku, herca z klipov Poetry In Telegrams

Vyspovedal som aj Gregora Hološku, hrdinu našich videoklipov Juliet And Romeo a Miracles.

poetry10

J: Gregor, si synom známeho maliara, tak prečo práve herectvo?

G: Myslím si, že všetky domény umenia sú prepojené a inšpirácii sa medze nekladú. Hudba, výtvarné umenie, herectvo, réžia, literatúra – vnímam to ako jeden pekný, zložitý a inšpiratívny komponent. Navyše, keď od mala človek vyrastá v umení, dá sa predpokladať, že ho to chytí. Otec maliar, mama jazykárka, v rodine spisovatelia, hudba, takže dvere sú otvorené.

J: Študoval si na VŠMU u Emila Horvátha. Ako na tie roky spomínaš? Určite máš v talóne aj nejakú veselú historku… 🙂

So štúdiom prišiel vstup do neznámeho sveta. Človek s obdivom sledoval pedagógov a spolužiakov a naberal inšpiráciu. Emil Horváth bol skvelý herec i pedagóg, viedol nás k tomu, aby z každého z nás bola osobnosť. Vysvetlil nám napríklad, že v umení je dôležitá aj estetika – bolo to, keď sme raz so spolužiakom Ivanom Pietorom mali etudu o vracaní a cikaní na ulici. 🙂 Možné je všetko, ale musí to mať vždy vkus, eleganciu a šarm.

J: V poslednej dobe ťa konečne vidieť aj na televíznych obrazovkách. Užívaš si viac divadelné dosky alebo kameru?

G: Mám rád oboje, ale myslím si, že „najzáklad“ pre herca je divadlo. Má svoje čaro – divák vidí naživo sústredenie, omyly, hercovu radosť z práce a zažíva s ním aj satisfakciu. Je to poctivý, veľakrát príjemný a zároveň nekompromisný ľudský a umelecký dialóg.

J: Si ústrednou postavou série klipov medzinárodného projektu POETRY IN TELEGRAMS. Ako si sa zžil s úlohou podivínskeho lekára, ktorý sa stretáva s veľmi nevšednými prípadmi a ako sa ti spolupracovalo s Nikoletou Kováč?

G: Pri točení klipov sa mi páčilo prepojenie herectva s hudbou, práca na detaile a možnosť novo vnímať svet práve cez muziku, prírodu… Jednotlivé klipové sekvencie majú svoju atmosféru a vôbec práca s opakovaným detailom je pre mňa vždy krásna. Páči sa mi precíznosť. Opakovanie dáva detailu istotu. S Nikol som sa zoznámil až pri nakrúcaní. Páčilo sa mi, že sme sa stretli ako neznámi ľudia a pritom práca išla hladko, v sústredení i v kontakte. Prešla kus sveta a pôsobila skromne, čo mám rád. Vnímam to ako zdravé podhubie pre prácu – nie je to vždy záruka výsledku, ale dobrý štart. Myslím si, že sme sa dobre zladili, takže nakoniec to bol, hádam, ten prípad, keď výsledok vyjde. 🙂

J: Hneď v prvom klipe (Juliet And Romeo) zisťujeme, že správanie tvojej postavy nie je celkom štandardné. Je aj v tvojom osobnom živote niečo, čo nás prekvapí? 🙂

G: V mojom živote ma prekvapí pomaly každý deň – niekedy viac, niekedy menej. 🙂 Nedávno mi sestra pripomenula peknú vetu: Každý deň má nové ráno!

 

Ako si objednať CD Poetry In Telegrams – Songs For Desperate Lovers

FB stránka Poetry In Telegrams

Oficiálna webová stránka Poetry In Telegrams

Komentáre sú uzavreté.