Mr. Weinman

Každý týždeň nový článok – to je to, čo by som chcel na mojej webovej stránke (v sekcii BLOG) dodržať a zatiaľ sa mi to darí! 🙂 Z času na čas tu budem písať o mojich stretnutiach s významnými hudobníkmi z celého sveta a tým prvým bude Ben Weinman.

Ben je gitarista a jediný pôvodný člen americkej mathcorovej kapely The Dillinger Escape Plan. Stretli sme sa už tri razy a pri minuloročnom rozhovore som mal možnosť porozprávať sa s ním o všetkom možnom. Dokonca aj o tom, čo sa bežne v časopisoch nedočítate…

Už dlho mi “vŕtalo v hlave”, prečo v zostave kapely nie je Jeff Tuttle. Ben mi potvrdil, že to bolo Jeffove vlastné rozhodnutie. Oženil sa, šiel na školu a má kapelu Old Gods.

Ak sledujete novinky zo sveta gitár, určite ste postrehli Weinmanov signature model firmy ESP. Je to jedna z prvých sériovo vyrábaných gitár, ktorá má revolučnú kobylku Evertune. Zaujímalo ma, ako sa osvedčila Benovi. S týmto novým vynálezom je síce spokojný, ale priznal, že to ešte nie je úplne dokonalé. Gitara s takýmto typom kobylky má totiž trochu odlišný zvuk. Mám teda pocit, že zatiaľ nemusíme zahadzovať naše pôvodné tune-o-matic, Floyd Rose či Kahler tremolá.

???????????????????????????????

Čo sa týka klipov, The Dillinger Escape Plan plánovali ešte ďalšie video k ich albumu One of Us Is the Killer (2013) a Ben sa ma dokonca pýtal, ku ktorej piesni by ho mali natočiť. Nepamätajúc si názvy nových songov, veľmi som mu neporadil. 🙂 Ako veľký popularizátor 7-strunových gitár som ho však presviedčal, že Dillinger so strunou H by mohol byť poriadny “nášup”. Ben a jeho kolega James Love doteraz používali 6-strunové gitary v štandardnom ladení (iba v 2-3 piesňach majú Drop D). Uvidíme teda, čo prinesie ich nová nahrávka… 🙂

Komentáre sú uzavreté.